pensamientos varios (Various thought)

 

Pensamientos varios

Various thought

 

 

Mientras mi espacio ya va por las 3000 visitas y aparece en Google yo estoy ocupado con muchas cosas estas vacaciones.  Una de mis reflexiones es la siguiente. En julio espero poder empezar a traducirla completa junto a otras. No lo leáis todo seguido. Es mejor leerlo en varios días.  

 

While my website have been visited more of 3000 times and it apears in google (A suprissing thing for me) I´m bussy with many things to do thesse vacancy. One of my reflections is the folowing. In july I hope to begin to translate it togheter others. Not read all folowed. It´s better read it along several days.    

 

Hace unos días me pregunté por una de las cosas que tenemos los seres humanos. Mi pregunta fue: “¿Por qué los seres humanos establecemos vínculos emocionales con cosas materiales e historias abstractas?”. Quitando el hecho del verso los ciclos de relatos novelescos y épicos se asemejan a nuestras secuelas de películas y series más exitosas. Ahora hay series que cuentan una historia hasta una temporada en que su final es perfecto o casi y en principio resulta innecesario que vuelvan con nuevos capítulos y puede que hasta absurdo pero lo hacen y al final acabas viéndolos encantado con sus nuevas líneas arguméntales e historias igual que un niño que ansia saber que pasó Después de un determinado hecho y luego ansia saber que pasó Después de un determinado hecho y luego ansia lo mismo del que le precede. En esas historias nos gusta saber como se han formado los personajes principales y ese vinculo por el que nos sentimos identificados cuyos recuerdos reavivan nuestro interés por entender al personaje así como nuestro pasado y nosotros mismos.

 

 

Days ago I asked myself for one of the things that we have the human beings. My question was: “Why the human beings we establish emotional bonds with material things and abstract histories”. Clearing the fact of the verse the cycles of fictional and epic stories films sequels of and more successful series are resembled our. Now there are series that count a history up to one season in which its end is perfect or in principle it almost and is unnecessary that returns with new chapters and perhaps until absurd they do but it and in the end you end up seeing them enchanted with its plot new line and histories just as a boy who anxiety to know that it passed After a certain fact and soon anxiety to know that it soon passed After a certain fact and anxiety the same del that precedes to him. In those histories like us to know since the main personages have formed and that I tie by which we felt identified whose memories revive our interest to understand to the personage as well as our past and we ourself.

 

Metiéndome en este asunto de las historias  me fijo más en eso de la épica, que muestra que eso de las grandes producciones con historias que cuentan lo que el público quiere oír, pide y demás ya estaba muy inventado antes del cine. También en referencia a la épica me resulta curioso el hecho de que ninguna formula se haya conservado pero la influencia y éxito de la épica en nuevos registros sea enorme. Historias épicas introducidas bajo el contexto fantástico triunfan como puede ser el señor de los añillos y, en menor medida, obras como Las Crónicas de Narnia o Heragon. En cuanto a series hay tintes épicos claros en buffy Cazavampiros (Especialmente en el final de la 5ª temporada y en el final de la séptima), Ángel (Hay guiños épicos a lo largo de toda la 5ª temporada y al final queda clarísimo además de haber cosas en diferentes temporadas) e incluso en Andrómeda (El Comienzo de la serie (El mejor amigo de Dylan traiciona a la comandwell y lleva a Andrómeda a un agujero negro donde está 300 años en lugar de ayudar a su bando y por ello pierden la guerra con el ocaso de la civilización pero antes de eso Dylan mata a su amigo y trata de redirigir la nave para volver a la batalla además de quedarse en la nave cuando sus camaradas huyen) y el final de la tercera temporada. En este  parece que todos los protagonistas van a morir, menos Dylan que se va a un portal y Trans que se lleva a la Andrómeda a otra realidad, pero aun así luchan en defensa de la humanidad junto a las demás civilizaciones aliadas de la galaxia contra unos seres que buscan matarlos y con la aparición  de un traidor antes de aquello, el cual es a su vez un colectivo (La comandwell) y que le impide lograr su objetivo al dejarles solos en esa lucha sin olvidar los enfrentamientos contra unos invasores de otra dimensión).

 

Putting to me in this subject of histories I pay attention more to that of the epic one, that sample that of the great productions with histories that count what the public wants to hear, asks and other already very it was invented before the cinema. Also with reference to the epic one it is to me peculiar the fact that no formulates has been conserved but the influence and success of the epic one in new registries are enormous. Introduced epic histories under the fantastic context prevail as it can be the gentleman of the ring and, to a lesser extent, works like Chronicles of Narnia or Heragon. As far as series there are clear epic dyes in buffy Cazavampiros (Especially in the end of 5ª season and in the end of seventh), Angel (Are epic winks throughout all the 5ª season and in the end it is clarísimo besides having things in different seasons) and in Andrómeda (the Beginning of the series (the best friend of Dylan it betrays to comandwell and even it takes to Andrómeda to a black hole where it is 300 years instead of to help his side and for that reason they lose the war with the decline of the civilization but before that Dylan it kills his friend and it tries to redirigir the ship to return to the battle besides remaining in the ship when their groups of comrades flee) and the end from the third season. In this it seems that all the protagonists are going to die, less Dylan than goes away to a vestibule and Trans who take to the Andrómeda to another reality, but even so fight in defense of the humanity next to the other allied civilizations of the galaxy against beings which they look for to kill them and with the appearance of a traitor before that one, which is as well a group (comandwell) and that she prevents him to achieve his single objective when leaving them in that fight without forgetting the confrontations against invaders another dimension).

 

Tampoco hay que olvidar la serie Star-Gate Sg-1. En ella  el personaje de Tilk visto desde una perspectiva épica es el traidor en un comienzo; no solo en el sentido de que cambia de Bando sino por ser un defensor de la identidad del pueblo Goault que tiene en su enemigo invasor (amenaza de su civilización e identidad cultural) a los humanos de la tierra y a los jafas rebeldes que buscan acabar con ellos en un sentido mayor que las luchas de poder y era en cierto modo un Roldan sin llegar al punto de morir por la causa hasta que comienzan sus dudas y un buen día muere metafóricamente acerca de quien era y se convierte en un canelón para sus antiguos señores junto a un nuevo héroe épico de los jafas y los tauri).    

 

It is not either necessary to forget the series Star-Gate Sg-1. In her the personage of Tilk seen from a epic perspective is the traitor in a beginning; not only in the sense that he changes of Side but for being a defender of the identity of the Goault town that he has in his invading enemy (threatens of his civilization and cultural identity) to the rebellious Earth humans and jafas that they look for to end them in a sense greater than the fights of being able and was in certain way a Roldan without arriving at the point to die by the cause until their doubts begin and a good day dies metaphorically about that was and tauri becomes canelón for its old gentlemen next to a new epic hero of jafas and the tauri).         

 

Volviendo a la tendencia a querer perpetuar las historias, resulta lógico por ejemplo el interés que despierta la idea de la vida eterna sin contar aspectos filosóficos o de creencia; pues supone para el individuo un vinculo infinito con su propia historia y en el que además supuestamente hay felicidad. En cambio en el caso de la inmortalidad mundana en sí el vinculo con esas historias se da bajo un prisma más cotidiano sin ese anhelo  tan acuciante de felicidad y con el interés de identificarme mejor con esa vida cotidiana más las nuevas posibilidades que podría tener si pudiera proyectar su propia vida hasta cuando quisiera.

 

Returning to the tendency to want to perpetuate histories, is logical for example the interest that wakes up the idea of the eternal life without counting philosophical aspects or of belief; then it supposes for the individual I tie infinite with his own history and in which in addition supposedly there is happiness. However in the case of worldly immortality in himself I tie with those histories occurs under a daily prism without that so pressing yearning of happiness and with the interest to identify to me with that daily life plus the new possibilities that could have if better it could even project its own life when it wanted.

  

Tras divagar acerca de todo eso retomaré la parte de los libros. Después de leer tantos libros en mi vida (he perdido la cuenta) he observado una serie de efectos.

 

After digressing about all that I will retake the part of books. After reading so many books in my life (there am lost the account) I have observed a series of effects.

 

Hay libros cuya lectura se acelera y, aunque se disfruta con ellos hay una gran prisa por leerlos tardando poco. Hay libros tan ilegibles para la fuerza de voluntad del lector que es casi absolutamente necesario que surja la pregunta significativa para el lector; sin ella no hay estimulo para leer y entender el libro. Otros resultan tediosos de leer pero una vez leídos no parecen nada y no se vería demasiada dificultad en volverlos a leer. Algunos causan pena en el lector teniendo que leerlos muy poco a poco porque se sienten acabar a cada pagina al leerlo. Los hay que al acabaros se siente una pena enorme y solo lo suple leer la continuación o releerlo mucho. Los hay que no llaman la atención pero que al cabo del tiempo se añoran volver a leer. Los hay que se hacen de trabajar hasta que surge algún tipo de vinculo. Los hay que no enganchan en modo alguno aunque sean interesantes en otros aspectos. Los hay de los que te acabas acostumbrando a leerlos y luego se te hace extraño leer otra cosa. Los hay que te lees hasta un determinado punto marcado (Un capitulo) y te encanta tanto que te apetece seguir otro capitulo más o cuatro o cinco.

 

There are books whose reading is accelerated and, although are enjoyed them is a great haste to read them little taking. There are so illegible books for the force of will of the reader who is almost absolutely necessary that the significant question for the reader arises; without her there is stimulus no to read and to understand the book. Others turn out tedious to read but once read they do not seem nothing and too much difficulty in returning them would not be seen to read. Some cause pain in the reader having to read them very little by little because they feel to finish to each page when reading it. There are them to the acabaros feels like an enormous pain and it only replaces it to read the continuation or to reread it much. There are them do not draw attention but that after the time is longed for to return to read. There are them are made work until some type arises from I tie. There are them do not hook in no way although they are interesting in other aspects. There are them of that you end up yourself being used to reading them and soon stranger is made you read another thing. There are them you read yourself until a certain noticeable point (a chapter) and enchants to you as much that desires to you to follow another chapter more or four or five. 

 

Con los lugares pasa lo mismo (La casa el instituto, etc.) ¿Por qué sino, como se explica que a una persona le cueste tanto vender una casa en la que ha vivido un tiempo y, después de tener un nuevo lugar donde vivir y tiempo para adaptarse a los cambios, cuando, quitadas todas las cosas que dotaban de identidad con el sujeto, la casa solo son el suelo, las paredes, las puertas y demás cosas que ya estaban en el momento de comprar la casa? Y lo mismo se puede decir de otros tantos sitios y también el efecto contrario. Todo aquello se podría achacar a los recuerdos pero los recuerdos permanecen aparte de que los objetos, imágenes y testimonios que nos lo recuerden, siendo estos imborrables en principio. Y con objetos como relojes, armas, escudos, etc. pasa lo mismo.  

 

With the places it passes the same (the house the institute, etc.) Why but, as it is explained that to a person it as much costs to him to sell a house in which has lived a time and, after having a new place where to live and time to adapt to the changes, when, cleared all the things that they equipped with identity with the subject, the house is only the ground, the walls, the doors and other things that already were when buying the house? And the same can also be said of other so many sites and the opposite effect. All that one could be attributed to the memories but the memories remain aside from which the objects, images and testimonies that remember it to us, being these ineffaceable ones in principle. And with objects like clocks, arms, shields, etc. it passes the same.

 

Quizás, solo quizás, esos vínculos, que se dan o parecen darse, nos relacionan con nosotros mismos, con lo que somos y a su vez con la humanidad en general.

 

Perhaps, only perhaps, those bonds, that occur or seem to occur, relate to us to we ourself, and so we are as well and with the humanity generally.

 

Feliz año. 

 

Happy new year.

 

(Translation by automatic program because of not having enought free time).            

 

 

Esta entrada fue publicada en Pasatiempos. Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s